söndag 5 april 2009

Ridgeback promenad I Torup

Tre av syskonen från R-kullen träffades i dag för att gå en sväng i Torup skogen tillsammans med sex andra hundar. Vilda, Heika och blyga brorsan Rollick. Som inte var så blyg visade det sig. Rollick tyckte mkt om sina systrar och spände sig upp stor och stark på tårna för att imponera på damerna. Och det lyckades han med förstås. Under promenaden fanns små uppgifter för hundarna. Leta packeter, balansgång och tänk; där i skogen växte det korv på träden! Första söndagen i varje månad finns där möjlighet till att gå en sväng för alla Rr er som befinner sig i området.

2 kommentarer:

  1. Heika, är det du och Rollick på bild nummer tre? Jag har inte sett hur brorsan Rollick ser ut. Kan inte någon få upp honom på bloggen??? Det är så roligt att lära känna syskonen, även om det är online! Och Vilda, vad heter du egentligen? Finns det någon close-up view på dig? :-) Matte skrattar nu när jag skriver och säger att jag får vara glad om jag pratar 50% ren svenska nu när jag växer upp i utlandet, men lol, de goda nyheterna är att jag lär mig Hausa istället! Matte svarar att det är lättare att göra sig förstådd med svengelska än med svausa. Hmm... Undrar det... Vore det inte "fint-fint" och "finns det inte överenskommelse" [över detta]? Hehe!

    Det sagt så ville matte att jag skulle hälsa att detta är bloggens hundrade post. Hurra till oss alla!!!

    SvaraRadera
  2. Uppe på stocken balanserar Vilda. Rollick har precis avslutat sin artistiska balansgång, och som du ser, verkar han föreslå ngn annan "sysselsetting" för syrran!
    Heika träffar Rollicken och ystersyster Vilda på på fredagen.....skall försöka fånga honom med kamrat. Och övertala Marie-Louise att skriva in "höjdare" från hundvärlden ha-ha.

    Vilda är Rebel Reba. En glad tös med mkt ös enligt husse& matte.
    Svengelska hörer bra ut; nu kommer här svorskt; det går oxå bra hoppas jag!

    SvaraRadera