lördag 18 april 2009

9 + 1 IDAG!

Hello lovely sisters & brothers! Idag är det 9 + 1 som gäller. Hänger ni med? ;-))

Detta gäller för mig nuförtiden, när jag är 9 månader gammal:

1. jag växer och växer och matte och husse hoppas verkligen att jag är 2färdigvuxen2 . Så brukar de säga till folk i alla fall. Jag väger 46 kg (46,3!) och vet inte riktigt hur hög jag är, sist var det lite mer än 70 cm..och jag vet att jag har vuxit mer sedan dess....De vågar inte mäta mig. Jag har inte riktigt förstått hur stor jag är...sätter mig fortfarande med rumpan lite var som helst..det är väl inte mitt fel att jag har blivit så stor????

2. jag har fått (av Heikas matte) smeknamnet Plåsterlappen och det beskriver mig så bra. Jag måste hela tiden ha koll på dessa human beeings jag bor med. kan är vara utan mänsklig närvaro en enda sekund.

3. jag har bestämt mig att inte bry mig om alla hundar som vill visa sig . Jag bara berättar för dem att jag vill leka. Finns det inte tid och lust för det då går jag vidare. Ibland skäller hundarna som finns här ute i kolonin där vi är nuförtiden. Jag skäller i alla fall inte tillbaka , jag är en coooool typ. Så tycker min matte i alla fall.

4. Jag har EN GÅNG fått smaka på vispgrädde och den smaken kan jag itne glömma. varje gång jag hör elvispen sitter jag fint och koncentrerad bredvid matte och väntar snällt på att få smaka igen. Matte kan inte stå emot självklart, fast hon har alltid sagt att jag inte får smaka på deras mat. Nu vet jag i alla fall att det finns andra smaker i världen än min tråkiga vardagsmat. Nu är det mycket roligare att hålla kolla på human beeings när de rör sig i köket.

Fortsättnign följer!

Här är några bilder från helgen:

1 kommentar:

  1. Kian, tänk att jag får ha en så stor storebror! Matte tycker jag är ganska liten, men med tanke på hur starka mina muskler (och mitt bett!) är, har hon kommit fram till att det är ganska lagom. Hehe! Plåsterlappen var ett bra namn, bättre än Shebis-besis som matte fortfarande påstår att jag är! Men ok, fastnar hon vid datorn får jag ju ta till lite kvinnlig charm och se så där bedårande söt ut, så hon inte kan med annat än att komma ut och pussa på min nos. Är säker på att du har dina knep du också, Kian!

    Men att du är så cool, det är ju fantastiskt! Jag skäller tillbaka på alla elaka hundar. De skäller inte emot, för när jag skäller skarpt så låter det som om jag har åska i strupen. Hehe!

    Vispgrädde är något av det bästa jag vet också! Fast det är dyrt här nere så det får jag inte ofta. Annars låter matte mig smaka på all deras mat eftersom hon är övertygad om att den mat man lagar själv utan tillsatser är betydligt nyttigare än köpmat, både för djur och för människor. Men haha, hade hon tänkt sig att mina favoriter skulle bli Pringles, popcorn och russin? Mango är en annan favorit! Matte säger att jag bara tycker om det för att hon tycker om det, men jag tycker om andra saker som hon inte gillar också. Kött och ben och benmärg etc. Däremot tyckte jag inte om lever när jag blev bjuden på det, och det gör faktiskt inte matte heller!

    Stor kram från syrran i Afrika,
    Sheba

    SvaraRadera