fredag 24 april 2009

Getter!

Getter är lustiga djur. De VET att de är till för att ätas, även om vissa (typ Esmeralda och hennes mörka avkomma) vet att de har dispens. Det kan vi alla leva med. Men när de väl får gå ut och gå en promenad, vad gör de då? Jo, de äter! Och vad gör matte? Hon stannar upp och låter dem äta! Tö!

Tack och lov finns jag där, och som tur är, är Esmeralda en get som faktiskt kan leka. Matte och Anette får bli bättre på att ta bilder så att de fångar en bild där Esman och jag showar off i full kraft, men här ser det i alla fall ut när jag sätter igång det hela.

Varma hälsningar,
Sheba

3 kommentarer:

  1. Vill se mer av när du leker. Kan du inte filma och lägga upp? Kram

    SvaraRadera
  2. Kan man verkligen leka med getter? I dag såg vi en pytteliten pålle, den minste jag har sett. Han var tillsammans med sin mamma häst. Då tänkte vi på dig och dina häst kompisar.

    SvaraRadera
  3. @Makeba: Jag har framfört förfrågan till matte och Anette! Min pool show ska i alla fall laddas upp när matte åker till Sverige. Tänk att jag inte får följa med! Lagar hit och dit. Suck.

    @Heika: Visst kan man det! Matte blir inte glad om jag biter dem i skinkan, så jag försöker låta bli. Esmeralda och jag kan hålla på i en timme. Jag vet inte om man kan leka med ALLA getter, men man kan leka med henne. Välkomna över att prova!

    SvaraRadera