fredag 13 mars 2009

Officielt Tonåring!

Jag på poolkanten, hehe

Ha! Som matte precis skrev i en kommentar till Heikas matte, så har jag äntligen blivit stor! Jag är jätte självständigt nu. Jag behöver inte matte alls just nu. Självklart kommer jag när matte behöver mig, men mest tycker jag bara att hon tjatar. Men se, då är det så bra att Dövörat slår till! Jag ÄLSKAR dövörat! Alltså kära syskon, ni skulle bara veta! Häromdagen var vi på väg ut på en ridtur, men matte skulle ha med alla hästarna (jag menar, vad tänker man? två ryttare och fyra hästar?) och jag orkade inte vänta. Så jag sprang till fotbollsgrabbarna istället och sen knackade jag på hos min kompis Brandy. Uhm, matte blev inte glad. Hon hade fyra hästar utanför och gick in och hämtade mig, men eftersom jag förstod att hon inte var glad, satte jag mig ner och slickade i luften. Slicka, slicka, slicka. Matte, du behöver inte vara så arg, liksom. Hakuna Matata. Sei Hakuri! Afrika är FULLT av bra uttryck för att lugna ner stressade människor. Lyckligtvis gick matte att samtala med (jag tror helt säkert hon blev lugnad av mina ivriga pussar!) och sen följde jag med dem ut på en ridtur. Jag gjorde mitt jobb och tog hand om flocken, men alltså... matte måste ju bara inse att jag är en stor tjej nu. Jag kan gå där jag själv vill!

Sen tycker jag det är dags att jag ska få göra det alla andra gör också. Ja, med alla andra menar jag förstås Anette och Esther, för jag får ju redan göra sånt som ingen annan får (läs hästarna och Dennis Mugu). Men säg, varför har jag ingen egen soffa egentligen? Och vem sa att poolen inte är för oss hundar? Och vad är det för fel med att jag "lånar" mattes säng (med mitt stora märgben) när hon inte använder den? Matte säger att hon väntar på den dagen då mina hormoner har lagt sig igen. Jag vet inte vad hormoner är riktigt, men jag vet en sak: jag och grabbarna har det superkul numera! Håller du inte med, Heika??? Alltså, ÄNTLIGEN får man chans att boxas, och gruffas och BROTTAS SOM BARA EN RR KAN! Whiskey (min Azawakh granne) blir lite frustrerad ibland, han verkar vilja något annat, men jag vet inte vad det skulle vara. Och min svans, den luktar man (fortfarande) inte på! Det räcker att jag måste utstå att matte kollar mina trampdynor varje kväll (hon letar efter kramkram (små grästaggar) men dem tar jag faktiskt bort själv!) och en vägning en gång i månaden. Och så tvingar matte på mig ett bad varje gång det blir varmt och jag ligger och flåser på stengolvet, men hallå! jag vill ha en egen pool (om inte annat vill jag ha fri tillgång till mattes pool!) - inte ett bad, tack! Nej, nej, nej. Matte har inte helt förstått hur det ligger till alltså, så därför tänkte jag att det var bäst att skriva det i klartext:

JAG ÄR EN STOR TJEJ NU.

Varma hälsningar till alla syskonen där ute!
Sheba (som just nu inte vill bli kallad för Shebisen)

2 kommentarer:

  1. Jasså hon har blivit en tonåring! Ha ha ha jag känner igen det där "Dövörat" ngt Makeba senast visade i morse när hon efter att ha lekt med en annan hund i en lekpark med staket. När den andra hunden gick var jag dum och kopplade inte Makeba utan lekte lite med henne i lekparken. Jo tjena att matte var rolig, Makeba hoppade snyggt över det meterhöga staketet och stack till sin nya pojkvän som var längre ner på gatan. Aaaaaaaaa då var DÖVÖRAT verkligen på.

    SvaraRadera
  2. Lol, jag kan verkligen se det framför mig! Det roligaste är reaktionen när dövörontillståndet släpper och "allt är som vanligt" igen. Shebas reaktion är alltid stora pussar i luften (matte, jag har FÖRSTÅTT!) som om man precis säger det för första gång! Men säg, vem är snygge pojkvännen?? Som Sheba precis skrev på morbror Kaizers blogg så har hon inte själv bestämt sig än, men att busa med grabbarna, det tycker vi om!

    SvaraRadera