tisdag 17 mars 2009

Man blir trött av att växa...

Det spelar ingen roll att det är månadsdag och att matte vill ha "särskilt tid": är man trött är man trött. Vår lilla Shebis var uppe och busade halva natten (jag vet inte hur många gånger jag blev väckt av en förväntasfull tjej som stod över mig och viffade på svansen - tänk så roligt att vi alla sover ute tillsammans!) och ännu mer på morgonkvisten, bara för att sedan sova bort all officiell arbetstid och siestan däremellan.

Men vaken eller sovande så utgör man som RR ett konstant fotoobjekt!

Den söta svarta nosen...

Den lilla rosa tungan (som är aktiv även i drömmarnas värld!)

De torra tassarna som nu kan springa över "kram-kram" utan att något fastnar (mattes fotsulor ser ungefär likadana ut - Niger är ett torrt land!)

Solen sken och himlen var klarblå-

...men Shebisen bara sov och sov!

Känner jag min hund rätt, så blir det nog party ikväll istället! "Var det inte någon som sa att det skulle komma besökare från Sverige som eventuellt hade med sig något gott i resväskan... hmmhmmhmm...?

3 kommentarer:

  1. Härligt! Tack för skratt o skratt!

    SvaraRadera
  2. Vad blev det för ngt gott från Sverige?

    SvaraRadera
  3. Det blev grisöron!!! Och idag är jag i full sväng igen!

    Hur var eran dag??

    SvaraRadera