måndag 2 mars 2009

Kattvarning!

Nehej, nu är matte inte rolig! Här kommer man hem en dag och så är det smussel smussel inne i carporten! Och jag - mattes officiella följeslagare, hennes ständiga beskyddare och bevakare (!) får INTE (!!!) följa med in! Jag är förstörd! Och för vad?!

Jo, för att vi har OLAGLIG INVANDRING på gång! En KATTmamma (usch vilket hemskt ord, jag kan knappt ta det i ord!) har mage att flytta in på VÅR tomt - och så beskyddar matte henne och de små lurvtussarna!

Sen en dag (det var idag det) blir jag presenterad med dessa - och ja, vad ska man säga? Öh... Munsbitar? Leksaker? Kanske inte. Matte verkade inte så pigg på att jag gjorde annat än att nosa på dem. "Var nu snäll. Var nu försiktig." Fy vad tjatigt! Och för några små pipissar! Hmm - kanske de kan bli bra pipleksaker någon dag? Eller tja... matte lär inte gå med på det heller...

Nej, jag vet inte vad jag ska göra med katterna. Har ni syskon något förslag? Är det någon av er som delar beonde med kattdjur? Och kan de bli några bra lekkompisar av dem???

Nehej, nu ska jag gå och njuta av bilderna på när ni springer i den svenska bushen. Saknas bara en häst och några getter, och så hade det varit precis som här! Hade ÄLSKAT att hängt med - tänk vad vi hade busat! Nu får jag vara kattbarnvakt istället åt ett par pip(lek)saker som gör intrång på vårt tomt. Suck...

Kramar till er alla!
Sheba

3 kommentarer:

  1. Visst går det bra att lära sig umgås katter på ett hyfsat bra sätt för många Rr! Resten lär sig inte alls. Det blir för många missförstånd mellan dom. Heika lär sig ...mkt lååångsamt. Hon plågar den gamla katten fortfarande, men det blir bättre. Vår femåriga tik plågade oxå katten i sina unga dagar. När hon växte till sig gick ofta katten med på promenader och för ett år sen "adopterade" hon en kattunge. Det var gulligt men sen fick hon mjölk och blev hon jättevaktig! Det blev lite klurigt när kattungen lekte i häcken som gränser in till skolgården.B
    Skolbarnen ville ju så gärna gosa med katten och så kom "lejonmamman". Vi gör inte om det säger jag.

    SvaraRadera
  2. Å vilka sötisar! Förstår att matte låter dom stanna! Vad stor Sheba har blivit!!!

    SvaraRadera
  3. @Ruby&Julie: En hund som fick mjölk för att dia en katt! Otroligt! Tror inte det gick upp för mig helt innan jag såg bilderna!

    @Makeba&Kristina: Tro det eller ej, men efter att Sheba slickade på kattungarna, tog kattmamman med sig ekipaget och flyttade någon annanstans. Lika bra det, eftersom vår adopterade hund Dennis Mugu dödade den förra katten (han har haft en del "issues" men Sheba håller på att få pli på honom, lol!). När det gäller storlek, tror jag inte hon har växt så mycket på höjden (hon står brevid Anette, som inte är så lång) men däremot tycker vi att hon håller på att bli bredare igen. Dags att väga henne snart igen tror jag!

    SvaraRadera