lördag 28 februari 2009

Grattis, Maria!

Kära Maria! Jag hörde att du fyllde år idag.

Jag sa till matte att jag ville dela med mig av mitt goda oxben, men hon svarade att hon trodde att du hellre skulle vilja bli bjuden på något "mildare".

Som en trevlig frukost, t ex. Ja, alltså trevlig i mattes ögon (inte mina! nog för att jag tycker om yoghurt men vem bryr sig om banan, pomelo, grapefrukt, färskpressad apelsinjuice och kaffe??).

Eller solugnslagad mat. Även den, trevlig i mattes ögon (säg var är korven, köttet, chipsen, grisöronen eller allt annat gott??).

Oavsett kan jag kan inte bjuda på sånt, för jag lagar ingen mat. Jag bara jagar jag, men matte skrattar och säger att jag inte har hunnit fånga något än. Men det är inte sant! Baloo har lärt mig att jaga ödlor och jag är jätteduktig, jag fångar ALLA på terassen. Men jag skulle inte rekommendera att äta dem. Jag har smakat på padda och det var vidrigt. Så jag vill varken skicka ödla eller padda till dig i present.

Men om jag ska tänka som en människa, så har jag den här fina presenten: min låtsas-cigarr! Jag vet att alla människor inte röker, men den här kan alla leka med! Jag har sagt till matte att hon måste skicka den här till dig. Matte säger att det räcker nog med bilden. Men jag förstår inte vad som är roligt med bilden, det är ju själva leksaken som är rolig!

Tänk om människor skulle börja skicka BILDER till mig på roliga pipleksaker. Nej huga! Usch vad hemskt.

Nåja. Oavsett hur det blir med presenter, så vill jag önska dig en fantastisk dag! Hoppas Navy, Akeron och Nike är extra snälla mot dig idag! Och om ni inte har något särskilt för er idag, får ni gärna följa med ut på ridtur! Som de engelsktalande säger: "Dö mår, dö märriör". Vänta bara så pratar jag snart Hausa också!

"Barka da salla, Maria!"

Varma hälsningar från Afrika,
Sheba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar