torsdag 26 februari 2009

En hälsning till Pappa Navy!

Pappa Navy fyller 5 år idag och Sheba har funderat hela dagen på en lämplig present.

Först försökte hon fånga några fina duvor, men försöker misslyckades (fåglar kan tydligen fortfarande flyga - tyvärr!).

Hon funderade då på ett lättare byta - varför inte en get? men blev påmind om av matte att getter får man fortfarande inte lov att jaga.

Den nya pipleksaken som hon fick av Anettes mamma i posten var ett bra alternativ (en av de få Sheba leksaker som inte hunnit bli trasiga än), men hon blev plötsligt osäker och undrar om pappa Navy fortfarande leker med sånt...? [sen är den ju faktiskt rätt bra att ha själv, när man vill kalla på matte i huset osv...]

Bättre att välja något "ordentligt", som en manlig parfym. På gatan hittade hon en fantastisk gåva - ett kranie av något slag. Vem vill inte ha det??? Pappa Navy ska bara veta vilka dofter Sheba hade i åtanke för hans del. Tyvärr ville inte matte Esther packa in ett kranie och skicka med posten. Hon sa att övriga mänskliga medlemmar i pappa Navys flock kanske inte skulle uppskatta gåva lika mycket... Sheba var oförstående, men kraniet fick stanna på gatan.

Så det fick bli en kram istället (sådana sägs sändas bra elektroniskt) - en vanlig hederlig stor gosig KRAM!

Grattis på 5 års dagen, pappa Navy!!!
önskar Sheba i Afrika

3 kommentarer:

  1. vilka bra "försök" till en fin pressent..
    Men jag tror Pappa Navy blev lika glad för en gosig Kram .. ; )

    SvaraRadera
  2. Tack tack!
    Ehhh kraniet var nog bra att det stannade men den där pipleksaken hade man gärna tuggat en aning på :) Parfym får jag när jag rullar mig på olika ställen. I sängen brukar jag lägga mig på mattes plats när hon går upp....då luktar man tjej ;)

    Må väl!

    SvaraRadera