söndag 1 februari 2009

Livskvalitet för matte (och min beskärda del av dygnets alla timmar)

Matte & jag på terassen. Kvällarna efter åtta timmar vid datorn på kontoret är MIN tid!!! Och så hela helgerna, givetvis.

Matte leker hund. Hon busar och påstår att hon tänker äta upp mitt märgben.

Men HA! det går sig inte!!

Matte & jag. Och mitt märgben.
Matte säger att jag har mycket skinn om halsen men jag förstår inte vad hon menar.

Så här glad blir matte varje gång vi kramas, och så kallar hon mig för ULLEGULL. Jag är ULLEGULL hela tiden större delen av tiden, förutom när jag busar och anfaller matte så hon nästan faller omkull. Men det brukar sluta med att vi hittar på något "ordentligt" istället, som att gå ut och hoppa bland stenarna (går bra även i mörkret!).

Den här bilden insisterade matte på att lägga upp. Hon tänkte påstå att jag håller på att bli stor och precis kommit hem efter att ha druckit för mycket. Nehej, ni! Den går vi inte på! Allt jag kan säga om bilden ovan är att bilder faktiskt inte alltid talar sanning, och jag brukar faktiskt ALDRIG se ut så där.

Jag är alldeles för vis och mogen och värdig för det. Jag är säker på att ni vet vad jag menar!

Varma hälsningar från Afrika,
Sheba

2 kommentarer:

  1. ;) Ullegull , kärt barn har många namn min matte är också en aning tokig med olika namn på mig, tex kanelbulle , jag menar hallå, jag är faktiskt ståtliga Sir K!! Men hon kelar så gott med mig när hon säger det så jag låter henne hållas. Så du har också "förstor kostym"...jag har också fått höra det ett antal gånger... men lugn vi kommer att växa i den:) Kram och ha en skön dag! /Sir K

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha jag älskar bilden när örat står rakt upp!!!

    SvaraRadera