onsdag 30 september 2009

Kalv på vifft!

Hej alla syskon!

Nu var det länge sedan jag skrev, men det blev ju lite mycket där med alla små, och matte var inte ens där för att göra min röst hörd. Nu är allt tillbaka på sin plats, matte är tillbaka och jag vaktar nu åter igen på både Ishtar's Ark (fritiden), Edenkontoret (arbetstid) och gatan däremellan. Det är ett stort ansvar. Jag har koll på alla som hör hit och alla som är främlingar, och här om dagen träffade vi på en stor (men ändå liten) främling. Han fick bråttom när han såg mig, och jag var faktiskt riktigt snäll. Tyckte lite synd om honom, en liten jätte men ändå bara en baby, gående alldeles ensam med ihopbundna ben. Vet inte var hans mamma var. Mammor bör ta bättre hand om sina ungar. Han var i alla fall rakt igenom harmlös, så jag lät honom snällt passera. Sen gick matte och jag vidare till kontoret, där jag såg till att busa länge med alla mina små. De växer fort, men de har mycket att lära, så det gäller att ligga i!

Nehej, nu säger matte att det är dags att stänga ner för att eventuellt hinna med en kvällstur i bushen. Klart man inte passar!!!

Stor kram till er allihopa,
/Syrran i Afrika

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa. Och bildene; härliga *

    SvaraRadera