fredag 6 november 2009

Vad glad jag är för bloggen!

Vardagen tar sitt.
Så är det för oss alla. Ingen ursäkt, men dog!
Detta inverkar b.l.a. på R-kullens blogg!

Jag har inte hunnit med att uppdatera Rosenknoppens "journal", men jag läser allt vad ni skriver och granskar alla fina kort och vardagshistorier:
jag uppskatter att se, och att läsa om kullsyskonens vardag och fest; om bekymmer och glädje, om stolthet och överraskningar ! :-O
Bra idé att skapa ett forum för Rr ägare, närmare bestämd ägare av individer inom samma kull.
Det ger nog underlag för långa forskningsrapporter inom hundvärlden; Hur olika de är i sin personlighet, i sitt temperament, i sin vardag, i sin flock i sitt möte med "världen".

Det viktigaste är dock, tycker jag, för oss, som är ägare av alla dessa högst olika individer, att dettta är ett forum för oss som lever med dessa underbara varelser. Att vi lyfter fram vardagen med en Rr. För våra Rr.
Blogs kan vara känslosamt för många, särskilt de som bara läser överskrift och "snap Shoots "

2 kommentarer:

  1. "Sosei, sosei!"
    "Gaskiya ne."
    "Kware kware."

    Det finns många sätt att utrycka medhåll i den här kulturen, vilket jag gör. Vi uppskattar bloggen här nerifrån. Jätteroligt att få följa vad de andra syskonen håller på med! Alla är unika och underbara på sitt sätt. Hade älskat att låta Sheba få möta sina syskon men i brist på det realiskt genomförbara får vi njuta via bloggen istället! Jag uppskattar verkligen inblicken i vardagen i Sverige; att få se och följa hur de andra växer och mår. Samtidigt är det roligt att få dela Shebas vardag, där hennes vilja och livsglädje imponerar mig ständigt.

    Ett stort tack till alla er som lägger ner tid på att dela med er av era r-kullare på bloggen; det är mycket uppskattat!!

    SvaraRadera