söndag 28 mars 2010

Gyttjebad!

"Vad är detta? Vad har hänt med min sjö?! Det där ser ut som gyttja! Sånt ska väl ändå inte RRs beblanda sig med...?"

(Nåja! Om hästen kan vada i det, så kan väl jag minsann göra ett försök att bada i det!)

"Vi testar! Ett - två - tre - HOPP! Inte kan man fega när man är en RR!" [PLUMS]

[5 min senare] "OK, nu är jag färdig!"

"Eller vänta... En gång till måste jag i!"

(Öhm, matte och Anette får nog vänta lite till. Jag behöver leka av mig! Det var ju HEMSKT roligt! SYSKON - var ÄR ni??? Jag har en hel PÖL som väntar på oss!!!)

"Ok, matte. NU är jag redo att gå vidare. Som att det skulle vara mig ni väntade på? LOL! De där HÄSTARNA blir ju ALDRIG färdiga med att doppa tassarna i gyttjan!"

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder.
    Får oss att tänka på Kleopatra som badade i mjölk en gång för länge sen....

    SvaraRadera
  2. Ja, alltså hemma är Shebisen MYCKET noga med att det ska vara RENT i vattnet. Hon stoppar tassarna i vattnet men innan hon lägger sig ner, smakar hon på det först. Är smaken inte god, går damen ut ur baljan och fram till matte men en blick som kräver inget annat än en ny balja med drickrent vatten!

    SvaraRadera
  3. så himla rolig hon är, Sheba! och matte också för den delen ;-) Vilket underbart liv hon har, Shebisen...kram på er!

    SvaraRadera