torsdag 20 augusti 2009

Oy vad det kliar!


"Här har vi (vackra) syrran och (vackra) jag på en lördag i augusti då hon stannade hela dagen.

Men läget just nu är lite sådär; vi kliar och kliar och väntar på åtgärd, vilket kommer på apoteket i morgon!
Först trodde matten att jag hade löss, eftersom jag ihärdigt hade klappat igelkotten en kväll.
Nu har hon läst på och tror bestämt det är mjäll kvalster!
Veterinären skriver ut för en "dödare" för loppor & löss, och även kvalster!( Får matten inflika; jag trodde verkligen att Frontline höll vad det lovar, men nej....!)

......Och vi som är anmälda till utställningen i Råå och allt!.......
Nu kör vi med Aloe Vera produkter för att hålla klåda och skorpor under stenkoll.
Annars händer här inget särskilt, förutom att det har varit hyper sanering hos mig och hos syrran. De stökar på med tvättmaskin och damsugar stup i kvarten! Nu tänker vi på vad Makeba har varit med på:oy oy!

4 kommentarer:

  1. Oy oy! Några enstaka loppor förekommer i Afrika men dem håller Frontline borta. Hoppas apoteket har precis vad som behövs för att bli av med alla hemska mjällkvaster!

    Stor kram till tjejerna!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni blir av med dessa "odjur" snart så vi kan träffas igen! Kian saknar sina systrar!

    kram

    SvaraRadera
  3. Här klias inte så mkt, men "betten" finns kvar, och de sprider sig!
    Jag samlade några exemplar (av det jag var säker på var mjäll kvalster) på burk och gav till veterinären.
    Hon kunde inte känna igen de, så nu skickas burken till Dan Kristensson i Uppsala, som är Proff på ohyra!

    Heika får antibiotika för hudinfektion tills vidare. Efter helgen får vi veta av vilken art dessa ohyra är.
    Det blir ingen utställning, och det blir inget unghunds kurs. Ock ock!
    Vi har ju spårskogen, men vågar man sig dit då, där det färdas (skabb)rävar?
    Själv är Heika glad och nöjd. Passar på hantverkare och rörmokare och el gubbar som kommer och går. Blir det tråkigt kommer hon i ateljén och sätter sig PÅ mina fötter. Då kan jag inget annat göra än att beskäftiga mig med henne!
    Hörru brorsan; vi får inte umgås, tills detta eländet är över!

    SvaraRadera